حالت دفاعي نگيريد اما حرفهاي دفاع كنيد.
از اينجا كار شما آغاز ميشود و آن هم تمرين برخورد موثر، جهت پاسخگويي به اينگونه سوالات عجيب و غريب است. بايد توجه كرد كه در صورتي كه نتوانيد از پس پاسخگويي موثر به اين سوالات برآييد افراد به طور ناخودآگاه وارد يك جدال ذهني با شما ميشوند و معمولا عكس العمل آنها اين است كه از پيشنهاد شما رويگردان شده و از اين بهبعد ديگر به نظرات و پيشنهادات شما گوش نخواهند داد.
هيچگاه در مقابل دوست خود جبههگيري نكنيد و ناراحت نشويد، وظيفه شما ايناست كه بدون عصباني شدن، ناراحت شدن و جبهه گرفتن، در كمال آرامش با جوابهايدرست و منطقي به سوالات او پاسخ دهيد و در مقابل امواج منفي وي امواج مثبت ارسالكنيد.
به عنوان مثال اگر مشكل دوست شما ترس از پيدا كردن مشتری بود به جاي اينكه بيدرنگ پاسخ دهيد خوب معلوم است كه هر كس ميتواند مشتریهایی به اين سيستم معرفيكند با وي همدردي كرده مثلا بگوييد:
به نكته جالبي اشاره كردي چون من احساس شما را درك ميكنم (feel) اتفاقا منهم قبل از ورود به اين سيستم راجع به همين مساله و تواناييهاي خودم براي انجام اين كاربسيار فكر كردم (felt) اما وقتي وارد اين کسب و کار شدم متوجه شدم براي موفقيت در اين تجارت حمايت سرگروه ها نقش عمدهاي دارد (found)
شما نيز براي معرفي كردن مشتری به اين سيستم از حمايت سرگروه ها برخوردار خواهيد شد (به دوست خود اطمينان دهيدكه مطمئنا آن شخص از حمايت و آموزش سرگروه ها، براي معرفي كردن مشتری به اينسيستم برخوردار خواهد بود).