موضوعات این مطلب :
تکنولوژی
,
موفقیت
,
عملی
,
آمار IDC نشان میدهد بازار فروش تبلت در سطح جهانی کاهشی ۱۴٫۷ درصدی را نسبت به فصل مشابه در سال گذشته تجربه کرده است. هیچ کدام از بزرگان بازار تبلت طی سهماههی اخیر موفق به فروش بیش از ۱۰ میلیون دستگاه تبلت نشدهاند.
آمار نشان میدهد که طی سهماههی سوم ۲۰۱۶ مجموعا ۴۳ میلیون دستگاه تبلت در دنیا به فروش رسیده است. IDC آمار فروش دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ را بیش از ۵۰٫۵ میلیون دستگاه تبلت گزارش کرده است.
این نشان میدهد با وجود پیشرفتهای صنعت تبلت و امکانات جدیدی نظیر کیبردهای اختصاصی و …، فروش این ابزارها رشد کافی نداشته و نسبت به دورههای گذشته با کاهش نیز مواجه شده است.
گزارش IDC نشان میدهد اپل کماکان در جایگاه نخست است و توانسته ۹٫۳ میلیون آیپد را طی فصل گذشته در ۲۰۱۶ به فروش برساند. سامسونگ با ۶٫۵ میلیون دستگاه تبلت در جایگاه دوم است. هر دو این شرکتها به ترتیب با کاهش ۶٫۲ و ۱۹٫۳ درصدی در فروش تبلت مواجه شدهاند.
البته آمازون طی این دوره نسبت به دورهی قبل رشد چشمگیری در فروش تبلت داشته و توانسته فروش هشتصدهزار دستگاه تبلت در فصل مشابه ۲۰۱۵ را به ۳٫۱ میلیون دستگاه در این فصل برساند که رشدی ۳۱۹٫۹ درصدی را نشان میدهد. همچین لنوو و هواوی توانستهاند با فروش ۲٫۷ و ۲٫۴ میلیون تبلت طی این دوره خود را به جمع پنج برند بزرگ عرضهکنندهی تبلت برسانند.
لازم به ذکر است که در سهماهه سوم سال ۲۰۱۶، پنج برند اول عرضهکنندهی تبلت (اپل، سامسونگ، آمازون، لنوو و هواوی) بیش از ۵۵٫۸ درصد این بازار را در قیاس با سایر مدعیان در اختیار داشتهاند.