موضوعات این مطلب :
تکنولوژی
,
عملی
,
حمل و نقل
,
چند وقتیست که سری لوکس «جنسیس» (Genesis) از هیوندای جدا شده و به عنوانی برندی جداگانه خودروهایش را تولید میکند. اکنون رابطهی جنسیس با هیوندای، مثل لکسوس با تویوتا و آکورا با هوندا است. اولین خودرو از این مجموعه، اتومبیل G90 خواهد بود.
شرکت جنسیس آبان ماه اعلام کرده بود که میخواهد خط تولید مجزایی برای اتومبیلهای جنسیس راه بیندازد و آنها را تبدیل به ماشینهای لوکس کند. این شرکت در نمایشگاه اتومبیل دیترویت اولین اتومبیل از این سری را معرفی کرد.
دو سری از اتومبیل G90 تولید خواهد شد: یکی ردهبالا (High End) که یک موتور پنج لیتری هشت سیلندر با تزریق مستقیم سوخت با قدرت ۴۲۰ اسب بخار دارد و دومی، مدل پایینرده (Low End) که موتور ۳٫۳ لیتری شش سیلندر با توربوشارژ دوقلو است. در حال حاضر هر دو مدل این اتومبیلها دیفرانسیل عقب هستند ولی شرکت هیوندای اعلام کرده که مدل دو-دیفرانسیلی آنها هم تولید خواهد شد.
شرکت جنسیس برای هرچه زیباتر جلوه داده این اتومبیل لوکس و ایجاد حس راحتی در آن، دست به کارهای جالبی زده است. نسخهی آخرین مدل این اتومبیل کاپوت بلندتری دارد و صندلی راننده آنقدر عریض است که تقریبا تا وسط اتاقک داخلی آمده است؛ این وضعیت بیشتر اتومبیلهای کرایسلر ۳۰۰M یا اتومبیلهای بزرگتر BMW را تداعی میکند.
جنسیس در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۰ شش مدل دیگر از سری اتومبیلهای لوکس خود را وارد بازار کند که دو مدل از آنها از هم اکنون مشخص هستند؛ یکی G80 که نسبتا کوچک است و دومی، G70 که یک اتومبیل اسپورت لوکس است. تمام این سری به صورت اتومبیلهای دیفرانسیل عقبی تولید خواهند شد.